تجزیه و تحلیل آژانس مسافرتی
 
                     
                دسته بندي :  
فنی و مهندسی » 
کامپیوتر و IT
                     
                
                
                  
                
                                تجزیه و تحلیل آژانس مسافرتی
مراحل یك :تعریف سیستم :
1-1-اهداف و وظایف سازمان
از مهمترین وظایف سازمان خدمات در رابطه با امور تور گردانی ( داخلی و خارجی ) ،تورهای خصوصی ، فروش بلیط خطوط هوایی ( داخلی و خارجی ) فروش بلیط زمینی
( داخلی و خارجی ) را میتوان نام برد. این آژانس علاوه بر این موارد فعالیتهای دیگری هم دارد:
-                     برگزار كننده سفرهای محلی و تفریحی ( اردوهای دانشجویی و دانش آموزی ، سفرهای نمایشگاهی ).
-                     برگزار كننده تورهای سیاحتی به كیش و قشم .
-                     بزگرار كننده سمینار به كنفرانس و تورهای ویژه دانشجویی.
-                     تنظیم برنامه مسافرتی ، مسافران با حداقل هزینه .
-                     انجام رزرواسیون هتل در سراسر كشور .
-                     انجام رزرواسیون هتل در كشورهای خارجی .
-                     اخذ ویزا از كشورهای آسیای میانه
2-1- نیروی انسانی و ساختار
نیروی انسانی فعال در این آژانس به صورت زیر هستند:
-                     مدیر ( مدیریت ) :نظارت بر كار پرسنل و برنامه ریزی وتصمیم نهایی .
-                     مدیر فنی : جانشین مدیر عامل و نرخ گیری بلیطهای خارجی ، ارائه بهترین مسیر و نظارت بر كار پرسنل .
-                     حسابدار: كنترل و تصمیم گیری در كلیه امور مالی دفتر ( اعم از حسابهای دریافتی و پرداختی و …).
-                     كارمند فروش بلیط داخلی :رزرو و صدور كلیه بلیطهای داخلی با سیستم رزویشن.
-                     كارمند فروش بلیط خارجی : رزرو و صدور كلیه بلیطهای خارجی .
-         كارمند فروش تور داخلی و خارجی: پاسخ گویی و مشاوره با مسافر ( مراجعه
 كننده ) جهت انجام تور داخلی و خارجی و گرفتن ویزا و رزو هتل.
-                     صندوقدار :دریافت و پرداخت وجوه نقدی .
-                     تحصیل وار: انجام امور بانكی و امور خارج از دفتر .
-                     آبدارچی :مسئول نظافت و پاكیزگی محیط آژانس .
ساختار این سازمان بصورت سلسله مراتبی می باشد.